Wat hier niet is, of wat wij nog niet hebben gezien

24 december 2014 - Westport, Nieuw-Zeeland

Een aantal dingen die we hier nog niet of nauwelijks hebben gezien, zijn:
1. Zonnepanelen
Maar weinig mensen hebben dat hier ontdekt. Het is een uitzondering als je een huis met panelen ziet. Best gek, want ook hier is veel zon!
2. Uitzendbureaus
We zijn al in een aantal grote plaatsen geweest, maar niks geen Manpower of Randstad. Hoe dat zit weet ik niet. Misschien dat het hier veel makkelijker is om zelf tijdelijk personeel in te zetten? Groot deel van het werk bestaat in de toeristen industrie. Doen we toch weer iets aan de economie hier!
3. Stijl
Ik had al verteld dat de mensen hier (tot nu toe iig) niet zoveel geven om hun uiterlijk. Slippers, gezonde schoenen, korte broek en T-shirt. Dat is de nationale klederdracht. Ook mensen die aan t werk zijn, geven er weinig om. Dat merk je ook als je langs de winkels loopt. Wij hebben steeds het idee dat het 2e hands winkels zijn met kleren, meubels en dergelijke, maar het is nieuw en voor ons idee van een flink aantal jaren geleden. Niet dat wij zo hip zijn, dus kun je nagaan. Ook nergens de dure merken te vinden. Wellicht in Auckland anders hoor.
4. Files
1x in de file gestaan. 3 auto's omdat er een kudde koeien over de weg werd verplaatst van het ene grasland naar het andere grasland. Zodra je 100 meter verwijderd bent uit een toeristisch gebied, kom je geen mens meer tegen.
5. Zwemmers
Dat gaat vast nog veranderen. We zijn nu in de buurt van Westport en er zijn hier ongelooflijk mooie baaien. En heerlijke zon. De strandjes zijn verlaten en geweldig om overheen te kuieren. Het zeewater is heeeeeel erg koud hier. Dat is vast de reden dat er niemand in duikt. Ik denk dat het verder noordwaarts vast wel anders is. Surfers zie je hier wel, met wetsuits.
6. Kleine mossels
Ze zijn hier heel groot en heel lekker. Vooral de 'green lipped' (hebben een groen randje langs de schelp)

1. Diana:
    24 december 2014
    .....New Zealand Auckland.... Mooie truien!
  2. Joop:
    24 december 2014
    Punt 1, 3, 4 en 6 spreken mij aan en verder de rust en de ruimte waar je het al over gehad hebt. Kijkt Frank nog wel eens op z'n telefoon wat er allemaal in jullie garage gebeurt?

Groetjes, ook van Dinie
  3. Frank:
    25 december 2014
    Ik kijk af en toe even in de garage. Ik ga ervan uit dat er niks gebeurt wat er niet moet gebeuren? Voor de rest zullen degene die op het huis passen het zaakje wel in de gaten houden.