Over Geoff en Chris

13 januari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

In Kerikeri zaten wij bij de homo's Geoff en Chris, in een geweldige B&B. Van oorsprong echte Britten. Droge nichten-humor. Ik kan er allemaal lollige dingen over schrijven. Doe ik niet. Alhoewel... 1 klein verhaaltje dan.

Uit de website wordt niet helemaal duidelijk dat het gaat om 2 mannen. Nou kan dat ons als Nederlanders natuurlijk geen ruk schelen. Let even op de woordspeling. Maar je kon zien dat andere mannelijke buitenlandse gasten, met name bij het afscheidnemen, er soms toch wat ongemakkelijk bij stonden. In Nieuw Zeeland moet je weten is een echte hug heel gebruikelijk. Iedereen doet dat. Is even wennen in het begin, maar thuis zal ik het weer even moeten ontwennen. Ik vind het wel een lekker gebaar. Vrouwen huggen mannen en vrouwen. Mannen huggen alleen de vrouw. En bij Chris en Geoff blijven de preutse buitenlandse mannen op afstand staan met een strakke arm voor een stevige hand.

Na een boel flauwe grapjes over en weer met Geoff en Chris moesten ook wij helaas weer verder. Spullen in de auto en ik even huggen met Geoff en Chris natuurlijk. Frank was aan de beurt en Geoff stond klaar voor de handdruk. Maar Frank deed een grote stap naar voren en een stevige mannen-hug, hahahahaha Dat zullen ze niet snel vergeten. Want the Dutch are too rude to be polite!

Als je hier heen gaat, slaap dan een paar nachtjes bij deze mannen. Die hebben echt begrepen hoe het moet. Let wel even op bij de tripjes die ze adviseren. Ze hebben een 'typische' (van oorsprong Brits en dan ook nog homo) smaak. Houden wij van kleinschalig en Eco, zijn houden van veel mensen, uiterlijk vertoon en feestjes op chique grote boten die 's nachts een mini cruise maken.... Door een uniek natuurgebied...

1. R. van Droffelaar:
    13 januari 2015
    "the Dutch are too rude to be polite!"

Heerlijk eerlijk.Precies zo als ik jou herinner :-) Veel plezier nog met jullie heerlijke trip.
  2. Joop:
    13 januari 2015
    Ja sorry hoor, maar wat is 'huggen'?

Groetjes
  3. Esther zelf:
    13 januari 2015
    Joop we gaan wel even lekker huggen (= omhelsen) als ik er weer ben!
  4. Marina van Oostayen:
    Graag meer van deze verhalen, Es. Geweldig leuk. Veel plezier nog. Xx
  5. Tamara:
    19 januari 2015
    Joop (pa), heb je tijdens de Mavo cursus Engels niet geleerd wat huggen betekent? Gelukkig zal Esther het je demonstreren bij thuiskomst. Ik hoor graag hoe het bevalt en wat ma er van vindt.
    Fijne tijd nog daar, Esther en Frank. Groeten van de dochter van de buurman.