Altijd weer die Hollanders...

11 december 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vandaag de beroemde treinreis gemaakt van de oostkust naar de westkust van t Zuidereiland. Prachtig, maar ik vermoei jullie er niet mee. De EO maakte er ooit een aflevering van in de serie 'Rail Away'. Dat is zo'n programma waar je niet standaard naar kijkt. Behalve natuurlijk als je zelf naar NZ gaat. Wil je t echt weten kijk dan maar lekker op uitzending gemist. Of op Google: Tranzalpine
Maar waar ik het WEL over hebben wil. Ik vind het altijd heel vervelend om andere Nederlanders tegen te komen op vakantie. Nu zijn we nota bene aan de andere kant van de planeet en NOG stikt het ervan. En misschien zijn ze best aardig...
In onze coupe hadden ze de Nederlanders beetje bij elkaar gedaan. Toch jammer. Je gaat er op letten. Zo'n stel voor je. Allebei een fleeze trui. Hij blauw, zij rood. Zij ouder dan hij. Met jeugdige lippenstift. Hij een boek, zij een e-reader. Dezelfde als ik. Verstandige mensen. Een verrekijkertje. Voorbereid tot en met. Bah. Rol koekjes in de rugzak...
En laten ze er nou op dezelfde plek als wij uitgaan! Als enige uit heel die trein. Hoe is het mogelijk. In een piepklein dorpje. En dat je ze dan continu tegenkomt.
Maar mijn dag kan niet meer stuk. Zelfs niet door t Fleeze-stel. Want de treinreis was AWSOME!

1. Hansv3:
    11 december 2014
    Een rode en een blauwe fleece trui? Dat valt toch best mee? Allebei hetzelfde Human Nature windjack en ditto heuptasje. Dan blijf je liever zitten tot het volgende stationnetje :-)
  2. Joop:
    11 december 2014
    Dus net zulke saaie lui als wij? Die Nederlanders zijn net Japanners, Duitsers en Chinezen, ze zitten overal!
    Eenoog wordt te dik, want Gerda Hofman voert 'm ook al op donderdag. Hoe heet dat stel ook al weer dat vanaf morgen in jullie woning zit.
    Veel plezier verder.