Wat is het koud he!

18 januari 2015 - Giesbeek, Nederland

Wat is het koud he!
Ja en dan ben je weer thuis. Koud hier man! "Hoe voel je je" zou een goede vraag zijn van de talkshowhost. Nou... Een gemengd gevoel. Heerlijk is het om de poezen weer te zien, mijn goedverzorgde paard Camela en vooral familie, buurtjes en vrienden. Gijs die ons van stationnetje Dieren kwam ophalen, en thuis de verassing in de kelder. Buurman Joop heeft tijdens onze vakantie een prachtig wijnrek gemaakt!
Erna is het aanpoten. De koffer open. Ken je dat: bij de > 20 kilo bagage alleen al in mijn koffer, er achter komen dat ik toch weer aardig wat dingen heb meegenomen die niet gebruikt zijn. Vesten, truien maar ook wel van die hemdjes die met mijn extra vakantiekilo's vooral als hemd moeten worden gebruikt en niet solo...
Er moet bezuinigd worden op de calorieën de komende weken!
Vervolgens kom je erachter dat rommel wat je in Hong Kong koopt ook vaak rommel is. Bij het eerste gebruik gaat het al kapot. Er breekt een pootje af, barstje ergens in etc.
Maar de was is al gedaan. Het weerzien met familie is uitvoerig gevierd bij de Chinees op de Steenstraat (wat is die eigenlijk GOED). En het normale leven kan weer beginnen.
En daar wringt het ook een beetje. 6 weken is lang, maar het is voorbij gevlogen. Had van mij best veel langer kunnen duren. Tuurlijk mis je op momenten thuis wel even, maar dat je wat van de wereld ziet, mensen leert kennen en uit je patroon bent is heerlijk. Dus al snel gaan nadenken wat de volgende reis gaat worden.
Want nadenken over "maandag weer werken" is nog onaantrekkelijk. Hoewel ik al wel geoefend heb met opstaan. Het was 6 uur vanmorgen. Ervaring leert dat vakantiegevoel en herinneringen met "de dagelijkse sleur" al heel snel naar de achtergrond verdwijnen. "Eigenlijk moet je alles opschrijven", tja geen zin gehad. En de foto's snel uitzoeken. Dat is ook corvee trouwens! Doen jullie dat allemaal netjes en geordend? In mapjes of een boek? Of is het zoals bij mij: een mapje 'Nieuw Zeeland' met een berg onsamenhangende plaatjes, waarmee je op basis van de datum moet kijken waar t ongeveer was.
Voor Heleen heb ik wel wat materiaal bewaard. Want die gaat zeker! Ga ik nu nog even nadenken wat het antwoord wordt op de meestgestelde vraag aankomende maandag: "En, hoe was 't?"
Ik denk: "Leuk! Hoe is het hier?"

1. D.sr.:
    18 januari 2015
    Dat is nog eens thuiskomen met een buurman Joop die een prachtig wijnrek heeft gemaakt, ons aller Gijs die de autoritten verzorgd, een zus Diana die de poezen gezond en wel aflevert en natuurlijk Camela staat ook nog op stal te wachten op haar vrouwtje en Cathelijn denkt: van dat verwende paard ben ik af.... and last but not least de 2 x sr. die blij zijn dat jullie er weer zijn. Welcome home sweet home.